Publikované 2. května 2024
Jak si zefektivnit transakce na vašem eshopu? Jaké možnosti plateb existují a jaké mají výhody a nevýhody? V článku se podíváme, na co si dát při výběru platební brány pozor, vysvětlíme jejich důležitost a možnosti, které usnadňují cestu zákazníka při nakupování.
Online nakupování se v posledních letech stalo prioritní cestou nákupů pro spotřebitele po celém světě – i proto se právě bezpečnost online plateb stala jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru platební brány pro online nakupování.
Platební brána je platformou, která propojuje více entit. Slouží jako prostředek mezi vaším eshopem a finanční sítí, která umožňuje zabezpečený přesun platby přímo na váš podnikatelský účet. Zní to jednoduše, ale tato cesta je vcelku složitá.
V praxi zákazník při placení zasílá své platební údaje. transakčnímu procesoru, který dohlíží na jejich zabezpečení a posílá zašifrované údaje do systému spravovanému asociací platebních karet. Vydavatel karty (banka) v tomto stadiu kontroluje údaje a schvaluje nákup. Informuje procesora a ten následně posílá peníze na účet eshopu (účet podnikatele).
Bezpečnost: ochrana a anonymita zákazníků stojí na prvním místě. Osobní údaje musí být za všech okolností šifrovány a chráněny před kybernetickými útoky
Jednoduchá integrace: Integrace platební brány by měla být jednoduchá a rychlá. Mnoho dodavatelů nabízí nejen dokumentaci k instalaci, ale také přímo pluginy na váš CMS
Rychlost převodu transakce / peněz: Důležitým aspektem je také rychlost zpracování transakce procesorem – a tedy rychlost převodu peněz na váš účet od provedení platby na eshopu. Obvykle bývá rozmezí od 24hodin až po 7dní a více.
Možnosti plateb: Nabídkou různých platebních metod vám může zvýšit prodeje a zisky – stále více zákazníkům upřednostňuje před platbou kartou například digitální peněženku či kryptomenu
Responzivní design a další funkce platební brány: Přehlednost, responzivnost a rychlost, možnosti jako ukládání platebních údajů, komunikace ve více jazycích a platba ve více měnách (pro potřeby expanze a fungování na zahraničních trzích)
Cena: Poplatky za platební bránu rozlišujeme na více úrovních, ale jde zejména o tyto:
Instalace a měsíční správa – procesor platební brány musí zajišťovat zejména bezpečnost před útoky a bezproblémové fungování
Transakční poplatky – poplatky za platby, které proběhnou na eshopu a ten se pohybuje od 0,5% až do 5% za platbu (samozřejmě, i v závislosti na platební kartě zákazníka – standardní debetní karty jako VISA či Mastercard se řídí jednotným ceníkem a podléhají regulaci)
Kreditní / Debetní karty – nejčastější a nejrozšířenější platební metoda
Digitální peněženky – PayPal, Apple Pay, Google Pay a další
Bankovní převod – přímá bankovní transakce na účet eshopu jako alternativní metoda zejména pro nákupy za vyšší částky
Kryptoměny – Pro vyšší zájem a popularitu stále více eshopů přijímá platby také v kryptoměně, jako je například BitCoin.
Platba na splátky – několik firem přichází na trh s možností, kde si zboží koupíte a zaplatíte za něj později ve splátkách
Předplatné nebo opakované platby – jde zejména o služby, kde vám zákazník platí opakovaně
PUSH platby – vytváříte krátký link, který umíte jednoduše poslat zákazníkovi emailem či SMS.
V konkurenčním prostředí e-commerce je klíčové vybrat si tu správnou platební bránu. Její optimalizace a uživatelská zkušenost dokáže ovlivnit chování zákazníka i v dlouhodobém horizontu – v tomto kroku se totiž rozhoduje, zda platbu provede nebo ne. Využití komplexní platební brány na vašem eshopu, zahrnutí více platebních metod může zefektivnit přijímání plateb a získat náskok před konkurencí.
Hledáte spolehlivé řešení pro váš eshop? Vyberte si platební bránu od Papaya POS a získejte spolehlivého partnera pro vaše podnikání.
Copyright 2022 © Papaya POS s.r.o.,
Všetky práva vyhradené.