Publikované 9. srpna 2024
Jak vybrat a co by měl obsahovat efektivní pokladní systém pro kavárny?
Láká vás založení vlastního gastro provozu či kavárny? Díky dynamice a změnám v tomto sektoru se stále více majitelů kaváren, bistier a restaurací těší zaplněným provozům a vyšším tržbám. Mnohem častěji sázejí na kvalitu a lokálnost surovin, design samotného provozu či jeho lokálnímu marketingu. Tyto a mnohé jiné faktory ve velké míře ovlivňují spokojenost i náročnějších zákazníků.
Pro samotný chod provozu však potřebujete i moderní a efektivní pokladní systém, který vám může pomoci kromě zrychlení a zefektivnění obsluhy také uskutečňovat rozhodnutí na základě reálných dat.
Pokladní systém pro kavárny a jeho základní funkce, které by měl obsahovat: Checklist pro každého budoucího nebo současného majitele kavárny.
Jednou ze zásadních funkcí je efektivní obsluha a přijímání objednávek. Přestože je to samozřejmost, jednoduchost ovládání pokladny a zároveň jeho rozhraní pro uživatele může ovlivnit rychlost obsluhy a chod provozu. Při plném provozu tak umíte díky jednoduššímu a efektivnějšímu systému obsloužit a zároveň vyúčtovat více zákazníků za stejnou dobu.
Rychlé objednávání: Zákazníci považují rychlost obsluhy za důležitý faktor při výběru provozu, který navštíví – a to zejména v případě, že má málo času. Efektivní systém usnadňuje obsluze práci a zrychluje obsluhu zákazníků. Objednávky posíláte přímo na bar a tak neztrácíte čas s objednávkami na papíře.
Integrovaný platební systém: Po přijetí objednávky umíte zákazníka okamžitě vyúčtovat a přijmout platbu v hotovosti nebo platební kartou či mobilem.
Mobilní číšník: Mobilního číšníka umíte mít v mobilu či v zařízení s integrovaným platebním terminálem. Objednávky přijímáte přímo u stolu, kde sedí zákazník. Je vhodným nástrojem zejména pro větší provozy, protože díky jedinému zařízení zákazníka obsloužíte, pošlete objednávku na bar a zároveň jej také můžete vyúčtovat.
Mapa stolů: V případě větších provozů Mapa stolů urychlí chod provozu a eliminuje chaos či chybovost při účtování.
Rozdělení účtů: Díky této funkci jednoduše rozdělíte účet na jednom stole na více zákazníků. Sami si následně vybírají, jakou formou chtějí svůj účet zaplatit.
Přijímání platebních karet a jiných bezhotovostních plateb: Bezhotovostní platby jsou již v gastro sektoru jednoduše „must“. Psychologie nepustí – spotřebitel utratí více, pokud neřeší hotovost. I díky bezhotovostním platbám si tak umíte zvýšit tržby bez jakékoli jiné námahy.
Přijímání gastro karet: Pokud nabízíte i občerstvení, přijímání gastro karet vám může zajistit přísun nových zákazníků, kteří vyhledávají místa, kde tak je mohou využít.
Rozdělení účtu mezi hotovost a bezhotovostní platbu: Platební systémy umožňují dělit účet mezi hotovost a platbu kartou či mobilem.
Tringelty: Přijímání tringeltů je dlouhodobě spojováno zejména s platbou v hotovosti. Platební systémy se však rychle přizpůsobují novým trendům v sektoru a tringelty umí zprocesovat i při platbách kartou. Zákazník si tak určí částku, kterou chce zaplatit navíc, zaokrouhlit ji nebo si při placení jednoduše vybírá výši tringeltu od 5% do 20%.
I pro menší provozy je skladový systém skvělým nástrojem pro efektivnější management zásob a kontrolu zboží.
Kontrola v reálném čase: Plánujete objednávat zboží a chcete rychle zjistit, jaký je jeho stav na skladě? Se skladovým systémem to okamžitě zjistíte bez zbytečné námahy.
Automatická upozornění na kritická množství: Prodáváte určité zboží více než jiné? Dobrý skladový systém vám dokáže posílat automatická upozornění v případě, že se zboží utrácí a je ho třeba doobjednat.
Inventury: Díky inventurám máte perfektní přehled o rozdílech mezi účetním stavem a stavem na fyzickém skladu.
Statistiky, reporty, analytické nástroje a data v reálném čase poskytují komplexní pohled na chod vašeho provozu.
Reporty a statistiky: Každý obchodník chce vidět své tržby, vývoj v určitém časovém úseku či efektivnost své obsluhy. To vše a mnohem více vidíte díky reportovacím nástrojům každého efektivního systému.
Vzdálený přístup: Kontrola, přehledy či jakékoli změny umíte provést v pohodlí domova nebo na vaší dovolené. Stačí se přihlásit z vašeho počítače nebo mobilu a pracujete odkudkoli.
Statistické údaje zboží na skladě: Díky reportům a statistikám umíte činit správné rozhodnutí na základě reálných dat. Které zboží se prodává dobře? Kolik ho mám ještě na skladě? Optimalizujete skladové zásoby na základě sezóny či marže. Jednoduše objednáváte to, co se vám vyplatí.
Pro každého majitele kavárny je výběr platebního a pokladního systému klíčovým faktorem pro bezproblémový provoz, rychlé přijímání objednávek či optimalizaci skladových zásob. Funkce, které obsahuje efektivní systém vám zajistí nejen spokojenost zákazníků, ale šetří i váš čas a peníze.
Rozhodněte se pro ta pravá řešení na míru – Papaya POS vám přináší unikátní nástroj – konfigurátor pokladního řešení. Na základě pár odpovědí o vašem provozu vybere vhodné řešení pro vaše podnikání.
Rádi byste si o vašich možnostech promluvili s naším obchodním zástupcem? Kontaktujte nás a náš tým vám zodpoví všechny vaše dotazy.
Podívejte se, kdo další využívá služeb a řešení od Papaya POS a přidejte se k našim spokojeným zákazníkům.
Copyright 2022 © Papaya POS s.r.o.,
Všetky práva vyhradené.