Tech. podpora: +420 226 226 006

Mobilní číšník

5 důvodů, proč se rozhodnout pro pronájem pokladních řešení

Každý obchodník potřebuje v současnosti funkční efektivní pokladní systém pro bezproblémový chod svého provozu a management podnikání. Přestože se zdá, že jeho koupě je z dlouhodobého hlediska finančně efektivnější, pronájem pokladních řešení a pokladny přináší zajímavé výhody, díky kterým je pro většinu opravdu tou lepší volbou. Podívejme se na ty základní výhody, které vám pronájem může přinést.

sklady retail

Nízké počáteční náklady

Koupě celého pokladního řešení, tedy samotného hardwaru a zároveň softwaru s jiným příslušenstvím může být finančně náročná zejména pro začínající malé a středně velké podniky. Díky úspoře těchto nákladů umíte finance alokovat na jiné kritické oblasti vašeho podnikání.

Měsíční výdaje

S pronájmem přesně víte, kolik budete platit za měsíční licenci a pronájem zařízení. Umíte si je naplánovat a žádné jiné výdaje vás následně nepřekvapí (např. v případě opravy či výměny zařízení)

Pravidelné aktualizace

Updaty a aktualizace systému máte díky pronájmu v ceně licence. Nezaskočí vás tak nové legislativní povinnosti, k dispozici máte ty nejnovější systémové změny a nové funkce, které vám dodavatel v rámci vaší licence přinesl.

Dostupná technická podpora

Pomoc a podpora ze strany dodavatele je jedním z nejdůležitějších faktorů při rozhodování o pronájmu či koupi pokladního řešení. Nemusíte se obávat o vysoké náklady za řešení technických problémů – iv Papaya POS je naše technická podpora k dispozici každý pracovní den od 8:00 do 18:00 a v urgentních případech i o víkendech v předem dohodnutých časových oknech. Každý klient má také k dispozici aktualizovaný manuál.

Flexibilita

Dodavatelé v rámci smluv o pronájmu poskytují vyšší flexibilitu a ve většině případů i možnost krátkodobých závazků. Nehodí se však jen obchodníkům pro sezónní či krátkodobý prodej (např. pronájem zařízení na jarmark nebo festival). I pro kamenné provozy přináší výhody a umí pomoci – začnete například s levnější alternativou zařízení a licence a po čase v případě potřeby přejdete na verzi s lepšími funkcemi, které vám mohou pomoci zlepšovat a zefektivnit každodenní procesy ve vašem provozu.

Pronájem pokladních řešení a platebních terminálů je ve větší případě lepší volbou – zejména pokud se chcete vyhnout vysokým počátečním nákladům, jiným nákladům na opravu a výměnu zařízení či zajistit si pravidelné aktualizace vašeho systému. V případě jakéhokoli problému je zde pro vás k dispozici technická podpora, na kterou se můžete spolehnout. Soustředit se tak můžete jen na to nejdůležitější – na vaše podnikání a zákazníky.

...

Čítať viac
platebni brana

Vše, co potřebujete vědět o platební bráně pro váš eshop

Jak si zefektivnit transakce na vašem eshopu? Jaké možnosti plateb existují a jaké mají výhody a nevýhody? V článku se podíváme, na co si dát při výběru platební brány pozor, vysvětlíme jejich důležitost a možnosti, které usnadňují cestu zákazníka při nakupování.

Co je platební brána a proč je její výběr důležitý pro bezproblémové fungování vašeho eshopu?

Online nakupování se v posledních letech stalo prioritní cestou nákupů pro spotřebitele po celém světě – i proto se právě bezpečnost online plateb stala jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru platební brány pro online nakupování.

Platební brána je platformou, která propojuje více entit. Slouží jako prostředek mezi vaším eshopem a finanční sítí, která umožňuje zabezpečený přesun platby přímo na váš podnikatelský účet. Zní to jednoduše, ale tato cesta je vcelku složitá.

platebni brana

Jak to funguje v praxi?

V praxi zákazník při placení zasílá své platební údaje. transakčnímu procesoru, který dohlíží na jejich zabezpečení a posílá zašifrované údaje do systému spravovanému asociací platebních karet. Vydavatel karty (banka) v tomto stadiu kontroluje údaje a schvaluje nákup. Informuje procesora a ten následně posílá peníze na účet eshopu (účet podnikatele).

Rozhodující faktory při výběru platební brány

Bezpečnost: ochrana a anonymita zákazníků stojí na prvním místě. Osobní údaje musí být za všech okolností šifrovány a chráněny před kybernetickými útoky

Jednoduchá integrace: Integrace platební brány by měla být jednoduchá a rychlá. Mnoho dodavatelů nabízí nejen dokumentaci k instalaci, ale také přímo pluginy na váš CMS

Rychlost převodu transakce / peněz: Důležitým aspektem je také rychlost zpracování transakce procesorem – a tedy rychlost převodu peněz na váš účet od provedení platby na eshopu. Obvykle bývá rozmezí od 24hodin až po 7dní a více.

Možnosti plateb: Nabídkou různých platebních metod vám může zvýšit prodeje a zisky – stále více zákazníkům upřednostňuje před platbou kartou například digitální peněženku či kryptomenu

Responzivní design a další funkce platební brány: Přehlednost, responzivnost a rychlost, možnosti jako ukládání platebních údajů, komunikace ve více jazycích a platba ve více měnách (pro potřeby expanze a fungování na zahraničních trzích)

Cena: Poplatky za platební bránu rozlišujeme na více úrovních, ale jde zejména o tyto:

Instalace a měsíční správa – procesor platební brány musí zajišťovat zejména bezpečnost před útoky a bezproblémové fungování

Transakční poplatky – poplatky za platby, které proběhnou na eshopu a ten se pohybuje od 0,5% až do 5% za platbu (samozřejmě, i v závislosti na platební kartě zákazníka – standardní debetní karty jako VISA či Mastercard se řídí jednotným ceníkem a podléhají regulaci)

eshop

Možnosti plateb, které chcete mít na vašem eshopu

Kreditní / Debetní karty – nejčastější a nejrozšířenější platební metoda

Digitální peněženky – PayPal, Apple Pay, Google Pay a další

Bankovní převod – přímá bankovní transakce na účet eshopu jako alternativní metoda zejména pro nákupy za vyšší částky

Kryptoměny – Pro vyšší zájem a popularitu stále více eshopů přijímá platby také v kryptoměně, jako je například BitCoin.

Platba na splátky – několik firem přichází na trh s možností, kde si zboží koupíte a zaplatíte za něj později ve splátkách

Předplatné nebo opakované platby – jde zejména o služby, kde vám zákazník platí opakovaně

PUSH platby – vytváříte krátký link, který umíte jednoduše poslat zákazníkovi emailem či SMS.

V konkurenčním prostředí e-commerce je klíčové vybrat si tu správnou platební bránu. Její optimalizace a uživatelská zkušenost dokáže ovlivnit chování zákazníka i v dlouhodobém horizontu – v tomto kroku se totiž rozhoduje, zda platbu provede nebo ne. Využití komplexní platební brány na vašem eshopu, zahrnutí více platebních metod může zefektivnit přijímání plateb a získat náskok před konkurencí.

Hledáte spolehlivé řešení pro váš eshop? Vyberte si platební bránu od Papaya POS a získejte spolehlivého partnera pro vaše podnikání.

...

Čítať viac
platba mobilom v obchode

Co je to platební (POS) terminál a jak vybrat ten správný?   

Pokud si chcete zachovat konkurenční výhodu, měli byste přijímat platby kartou, a tím přilákat spoustu potenciálních zákazníků. Proto je dobré jít s dobou a dát přednost zařízení, které dokáže nahradit i registrační pokladnu. Přečtěte si, co je to POS terminál, jaké přináší výhody a kdy ho upřednostnit.   

V článku najdete:
1. Co je to POS terminál
2. Jaké jsou výhody POS terminálu
3. Kdy dát přednost POS terminálu
4. Jak vybrat správný terminál 

Co je to POS terminál

Zkratka POS pochází z anglického Point Of Sale, případně z anglického Electronic Funds Transfer At Point Sale (EFT POS). Obě zkratky označují elektronická zařízení, která umožňují za zboží nebo služby platit bezhotovostně. V dnešní době by měla mít POS terminál každá provozovna, která si chce udržet zákazníky, zvýšit obrat a jít s dobou. Důležité je také zmínit, že některé terminály mohou sloužit i jako pokladny typu eKasa. Dají se do nich totiž nahrát všechny prodejní položky a přímo z terminálu je pak možné tisknout fiskální účtenky.  

Platby prostřednictvím POS terminálů fungují tak, že obchodníci na začátku transakce zadají požadovanou částku, která představuje úhradu za poskytnuté zboží nebo službu. Zákazník pak přiloží nebo vloží svou platební kartu a terminál prostřednictvím internetu odešle všechny údaje o platební kartě a částce na server. Na základě těchto údajů pak server transakci buď přijme, anebo odmítne. K potvrzení celé transakce slouží účtenka, kterou by podle zákona měl vystavit každý podnikatel. Zákon definuje i náležitosti účtenky, které jsme shrnuli v předchozím blogovém článku.  

platebni terminal

 

Podle posledních průzkumů je také známo, že akceptování bezhotovostních karet může zvýšit obrat až o 30 %. Dokládají to i statistické výstupy, které čtvrtletně zveřejňuje Slovenská banková asociácia (SBA). V září letošního roku bylo v oběhu evidováno 5,7 milionu bezkontaktních platebních karet a tento počet neustále roste. Na základě průzkumů můžeme pozorovat, že lidé čím dál častěji přecházejí z hotovosti na transakce pomocí platebních karet.  

Jaké výhody přináší POS terminál

Pokud chcete získat nebo si zachovat konkurenční výhodu, měli byste POS terminál začít používat co nejdřív. V současné době se s nimi můžete setkat ve velkých maloobchodních prodejnách, ale také v provozovnách u menších podnikatelů nebo u kiosků. Přilákají vám nejen stovky potenciálních zákazníků, ale nadto je můžete využít také ke snadnějšímu sledování a analýze transakcí. Terminály šetří i čas, protože všechny informace máte k dispozici v digitální podobě. Těžit budete i z úspory času při propojení platebního terminálu s eKasou, protože nebudete muset částky zadávat ručně. Díky bezhotovostním platbám se snižuje i pravděpodobnost krádeže hotovosti.

Další výhodou je flexibilita, díky níž mohou podnikatelé disponovat s POS terminály, ať jsou kdekoli. Tyto modely jsou bateriové a oceníte je nejen v případě, že vlastníte gastro provozovnu s terasou, ale i pokud pracujete třeba jako kurýr nebo taxikář. S terminály od Papaya POS navíc ušetříte i na provozu, protože poplatky za transakce začínají již od 0,5 %.  

6 důvodů, proč se rozhodnout pro Papaya POS

Úspory – nízké poplatky za pronájem terminálu i za transakce 

Rychlost – peníze vám budou připsány na účet do 24 hodin

Flexibilita – můžete si vybrat takové připojení, které vám vyhovuje nejvíce (LAN, Wi-Fi, SIM karta) 

Efektivita – POS terminál můžete propojit s pokladním systémem  

Informace – máte k dispozici portál pro správu transakcí  

Férovost – poplatky vám nastavíme tak, abyste neplatili za zbytečné věci 

  •  

Kdy dát přednost POS terminálu 

Ve většině vytíženějších prodejen dávají podnikatelé přednost univerzálnímu řešení, které se stará jak o platby kartou, tak o zásoby. Malé firmy, které chtějí přijímat bezhotovostní transakce, si vystačí s mobilním telefonem – používají terminál v mobilu. 

Pro restaurace, kavárny a podobné provozovny je ideálním řešením přenosný platební terminál, dokonce i jako eKasa. Jedním z důvodů je, že zákazník může zaplatit kartou a nevstávat při tom vůbec od stolu. Velkou výhodou je i tisk účtenek, který je zabudován přímo v zařízení.  

Vybavení větší provozovny POS terminálem je v dnešní době nevyhnutelné. V naší nabídce najdete například elegantní terminál v bílé barvě, robustní a odolné 

platba platební karta

zařízení do vytížených podniků. Ale i vybavení, které je vhodné do provozoven standardního střihu. Jednotlivé typy lze navíc rozšířit na eKasu, připojit k SIM kartě nebo Wi-Fi. 

Jak vybrat správný terminál 

Když si chcete pořídit terminál, můžete si nabídku porovnat sami, případně se poradit se známými. Pokud si však chcete ušetřit čas a starosti při rozhodování, obraťte se na nás v Papaya POS. Vybereme vám zařízení na míru potřebám vaší provozovny a podnikání. Naše zařízení je spolehlivé, peníze vám zašleme do 24 hodin a k dispozici je i profesionální podpora. Prohlédněte si naši nabídku moderních platebních terminálů, které vám ušetří peníze na poplatcích a zvýší obrat. 

Platební terminály v naší nabídce obsahují velké množství funkcí. Pokud se nemůžete rozhodnout, zanechte nám kontakt, ať vám můžeme poslat nezávaznou cenovou nabídku. Společně vybereme to nejlepší řešení, které vaší provozovně padne jako ulité. 

...

Čítať viac
gastro podnikatelsky plan

Ako zostaviť podnikateľský plán pre reštauráciu či inú gastro prevádzku? Krok po kroku

Uvažujete nad otvorením vlastnej reštaurácie, baru, kaviarne, pekárne či inej gastro prevádzky? Alebo už podnikáte, no potrebujete biznis trochu nakopnúť? Základom je dobrý plán. Poďte spolu s nami zistiť, kedy je podnikateľský plán potrebný, aké tipy poznáme, aj ako ho zostaviť krok po kroku. 

V článku nájdete:
1. Čo je podnikateľský plán a aké typy poznáme
○ Tradičný podnikateľský plán
○ Startupový lean canvas podnikateľský plán
2 Najčastejšie otázky
○ Prečo má zmysel zhotovovať podnikateľský plán pre reštauráciu či inú gastro prevádzku?  
○ Kedy potrebujem podnikateľský plán? 
○ Kedy potrebujem tradičný podnikateľský plán a kedy mi stačí startupový? 
3. Zapamätajte si

...

Čítať viac

Keď pokladňa zadarmo nie je vôbec zadarmo.

od 1.7.2022 bude v platnosti nová zmena legislatívy, pri ktorej je nutné využívať funkcionalitu zaokrúhľovania 1 a 2 centových mincí pri predaji tovaru, hlavne teda, pokiaľ máte predajné položky končiace inak ako celou sumou alebo 5 centami. 

Táto zmena sa týka v zásade všetkých prevádzok, ktoré ORP pokladne využívajú, avšak rôzny výrobcovia pokladní sa k tejto zmene postavili “po svojom”. A tak zákazníci zisťujú, že kúpou pokladne bez ďalších mesačných poplatkov sa platenie nekončí – za servisy, update, zákaznícku linku – za všetko sa platí. Len to niekto zabudol spomenúť…

Prečo o tom píšeme?

Často sa stretávame s otázkou, prečo by mal klient platiť za svoje pokladničné riešenie, že predsa sú na trhu aj riešenia, ktoré nemajú mesačný poplatok. Predsa ste si pokladňu kúpili za veľa peňazí a nechcete už platiť nič navyše a iné riešenia vám to umožnia – teda, skutočne to máte zadarmo?

U nás za aktualizáciu neplatíte – prečo je to tak?

V našom prípade vždy dodržíme to, čo deklarujeme a na čom sa dohodneme – v mesačnom balíčku (už od 12€ mesačne), nie je nutné vykonávať žiadne “povinné” servisné prehliadky, žiadne spoplatnené softvérové update, v cene je podpora priamo od nás ako výrobcu pokladne, kde sa viete dovolať (teda problém rieši priamo osoba, ktorá vie váš problém vyriešiť) a tiež vám sprístupníme vždy nové funkcionality, ktoré naši programátori spravili pre gastro, ale aj retailových klientov.

Postup aktualizácie v skratke:

  1. Zavoláte na zákaznicku linku 0905904533 alebo vás budú kontaktovať kolegovia
  2. Kolegovia vám nahrajú novú verziu aplikácie Papaya POS (zhruba 10 minút práce)
  3. Pokladňu môžete používať a budete mať aktívnu funkciu zaokrúhľovania.

AKTUALIZÁCIE VYKONÁVAME PRE VŠETKÝCH KLIENTOV A TÝM SA MÔŽE STAŤ, ŽE KOLEGOVIA NEBUDÚ MOŽNO VEDIEŤ REAGOVAŤ HNEĎ A DOHODNÚ SI S VAMI INÝ DÁTUM A ČAS – ďakujeme za pochopenie:)

...

Čítať viac
pokladničný systém a POS terminál za výhodné ceny

Takto sa to nerobí – problémy s O2 eKasou

Posledné týždne sú pre klientov O2 eKasa hektické, pretože ich dodávateľ vypol eKasu a žili pár dní v neistote a museli vypisovať paragóny. Na druhej strane ich oslovovala noname firma Kasaone, ktorá sa snaží pretlačiť na trh s pofidérnym riešením, ktoré navyše nemá certifikované na Finančnej správe.

Aby toho nebolo málo, O2 oznámilo klientom, že pre nich našlo riešenie v podobe prechodu na FiskalPro.Takto sa to naozaj nerobí…klienti O2 eKasa, mrzí nás, ako sa ku vám správajú vaši dodávatelia. Myslíme si, že by klient mal byť na prvom mieste, mať spoľahlivé riešenie, výborný support k nemu a niekoho, kto mu kedykoľvek pomôže v dobrom aj vzlom, lebo o tom je partnerstvo.

My v Papaya POS to máme v našej firemnej DNA – preto sme sa rozhodli, že vám pomôžeme. Pre každého klienta O2 eKasa máme pripravené naše vlastné eKasa riešenia so zľavou až do 30%.

V prípade záujmu píšte na obchod@papayapos.sk

...

Čítať viac